Odcinek węzeł Białystok Księżyno (bez węzła) do węzła Białystok Południe (z węzłem)
oraz DK 65 na odcinku od węzła Białystok Południe do m. Grabówka
Projekt i budowa obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, w tym uzgodnień rozwiązań projektowanych na styku z wykonawcami nowoprojektowanych odcinków S19.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- budowę odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Białystok Księżyno (bez węzła) do węzła Białystok Południe (z węzłem) o długości około 7,946 km oraz drogi krajowej nr 65 na odcinku od węzła Białystok Południe do m. Grabówka o długości około 13,6838 km,
- budowę węzła drogowego Białystok Południe,
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogą ekspresową S19 oraz drogą krajową nr 65,
- budowy systemu odwodnienia drogowego,
- budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych,
- budowy wzdłuż drogi ekspresowej S19 oraz drogi krajowej nr 65 dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Budowę obiektów inżynierskich.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia inwestycji do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu inwestycji do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Projektowane parametry drogi ekspresowej S19 | |
Przekrój budowany | 2 x 2 |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Pas dzielący wraz z opaskami | Min. 5 m |
Prędkość projektowa | 120 km/h |
Pas awaryjny | 2,5 m |
Kategoria ruchu | KR 6 |
Obciążenie nawierzchni | 11,5 t/oś |
Projektowane parametry drogi krajowej D65 | |
Przekrój budowany | 2 x 2 na odcinku od 0+000 do km 1+044;
1 x 2 na odcinku od km 1+044 do km 13+683,80 |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m od 0+000 do km 1+044;
1 x 2 x 3,5m od km 1+044 do km 13+683,80 |
Pas dzielący wraz z opaskami | Min. 5 m |
Prędkość projektowa | 100 km/h |
Pas awaryjny | brak |
Kategoria ruchu | KR 5 od km 0+000 do km 6+944
KR 4 od km 6+944 do km 13+683,80 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |