Zakres robót

Odcinek węzeł Białystok Południe (bez węzła) - Ploski


Projekt i budowa obejmuje w szczególności:

  1. Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, w tym uzgodnień rozwiązań projektowanych na styku z wykonawcami nowoprojektowanych odcinków S19.
  2. Roboty przygotowawcze.
  3. Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
    • budowę odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Białystok Południe (bez węzła)-Ploski o długości około 12,275 km,
    • budowę węzła drogowego Zabłudów,
    • wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
    • przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogą ekspresową S19,
    • budowy systemu odwodnienia drogowego,
    • budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych,
    • budowy wzdłuż drogi ekspresowej S19 dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
    • budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
    • wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  4. Budowę obiektów inżynierskich.
  5. Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
  6. Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
  7. Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
  8. Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
  9. Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
  10. Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
  11. Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
  12. Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
  13. Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
  14. Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia inwestycji do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu inwestycji do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
  15. Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
  16. Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
  17. Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Projektowane parametry drogi ekspresowej S19
Przekrój budowany 2 X 2
Ilość i szerokość pasów ruchu 2 x 2 x 3,5 m
Pas dzielący wraz z opaskami min. 5 m
Prędkość projektowa Vp 120 km/h
Pas awaryjny 2,5 m
Kategoria ruchu KR 6
Obciążenie nawierzchni 11,5 t/oś